מיוגורט ועד קטניות: 10 דברים שמומלץ לאכול בגיל השלישי

בשיתוף דנונה שטראוס

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 15:33

קטניות, ירקות ופירות במגוון צבעים, יוגורט ועוד: אלו המאכלים ששווה לכם להחזיק בבית במיוחד אם אתם בני גיל 65 +.

זוג מבוגר אוכל סלט. ShutterStock
זוג מבוגר אוכל סלט/ShutterStock

המודעות להרגלי אכילה בריאים ולתזונה נכונה ומזינה עלתה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וטוב שכך. מלבד פעילות גופנית סדירה, יש להקפיד לאכול מאכלים מזינים ומגוונים זאת כדי לשמור על אורח חיים בריא, בטח כשמדובר על בני הגיל השלישי.

על אילו מאכלים בני הגיל השלישי לא כדאי לוותר, מה החשיבות של קטניות ומה לגבי פירות בצבעים שונים? דורית שאלתיאל, דיאטנית בשטראוס, עם 10 מאכלים שמומלץ לבני הגיל השלישי להחזיק בבית.

זוג מבוגר אוכל ירקות. ShutterStock
יש להקפיד לאכול מאכלים מזינים ומגוונים זאת כדי לשמור על אורח חיים בריא/ShutterStock

שיבולת שועל - שיבולת שועל מכילה פחמימות מורכבות, עשירה בסיבים תזונתיים ומכילה ויטמינים ומינרלים. ניתן להכין מגוון מאכלים טעימים ומזינים עם שיבולת שועל מהירת הכנה מדייסה מפנקת ועד למרקים ופשטידות.

קטניות - קטניות הן חומר גלם נהדר למרות שלעיתים אנשים קצת נרתעים ממנו מסיבות שונות כמו זמן הבישול הארוך וחבל, שכן הן עשירות ברכיבי תזונה חשובים כמו חלבון מן הצומח, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ולכן כדאי לשלב בתפריט שלנו. שימוש במארז של קטניות מבושלות גם חוסך זמן וגם מאפשר לשלב בתפריט קטניות בקלות.

יוגורט - יוגורט מכיל המון יתרונות תזונתיים כמו: חלבון, לרוב מכיל עד 4% שומן, סידן וחיידקים פרוביוטיים. כאשר אתם בוחרים את יוגורט שלכם כדאי שתדעו שלאחרונה דנונה פיתחה יוגורט במיוחד לבני הגיל השלישי - יוגורט דנונה מולטי; הוא מכיל יותר חלבון מיוגורט רגיל (13 גרם חלבון בגביע) והוא דל לקטוז (עם העלייה בגיל ישנה עלייה באי סבילות ללקטוז). בנוסף, יוגורט דנונה מולטי מכיל סידן, ברזל, אבץ, מגנזיום וויטמין D -מינרלים וויטמין שחשוב לצרוך בגיל השלישי.

טחינה - טחינה משומשום מלא היא חומר גלם מעולה; היא מכילה סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ובפרט - סידן וברזל. טחינה נהדרת הן למריחה והן כרוטב לסלט.

שמן זית - שמן זית איכותי הוא שמן כתית מעולה בכבישה קרה. שמן זית מכיל חומצות שומן מזינות ומומלצות כך שכדאי לשלב אותו במגוון מאכלים בכמות מדודה.

ירקות חתוכים. ShutterStock
חשובים בכל גיל. ירקות טריים/ShutterStock

ביצים - ביצים מכילות חלבון איכותי והן מאוד קלות להכנה. בנוסף, מכילות בין היתר ויטמין B12 שחשוב לצריכה בגיל השלישי. לכן כדאי לשלב בתפריט כארבע פעמים בשבוע.

ירקות טריים - ירקות חשובים בכל גיל. אלו שמעוניינים לחסוך זמן יכולים לקנות ירקות שטופים ומוכנים לאכילה.

ירקות קפואים - ירקות קפואים שומרים על מרבית הערכים התזונתיים שלהם. שימוש בהם מקצרים לנו תהליכים בבישול ומאפשר לאכול ירקות מזינים בזמן קצר ובקלות.

פירות עונתיים - חשוב מאוד לצרוך פירות בצבעים שונים ולגוון. כל צבע מספק לנו מגוון שונה של ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה חשובים. כדאי להקפיד על פירות עונתיים כדי לקבל את מירב הערכים התזונתיים. חשוב לשמור על כמות מדודה של פירות ולא להפריז זאת בשל כמות הסוכר שבהם.

אגוזי מלך/ זרעי פשתן/זרעי צ'יה - כל אלו מכילים חומצת שומן אומגה 3 החיונית לגוף. חשוב לצרוך גם אומגה 3 ממקור של דגים כמו סלמון.

בשיתוף דנונה שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully